Història

La figura dels grups d’empresa es va crear com un model d’associació cultural recreativa per l’organització d’activitats dirigides als treballadors d’Enher, empresa hidroelèctrica que va suposar una peça clau en el desenvolupament econòmic i social d’aquest territori.

Amb aquesta finalitat el 27 d’octubre de 1962 es formalitza la constitució del Grup d’Empresa Ribagorçana (GER) al Pont de Suert.

Després del procés de constitució es va iniciar un ràpid procediment d’obertura a tots els Ribagorçans que en aquell moment patien una carència total d’organitzacions dedicades a aquesta activitat.

En el seu període d’iniciació, el GER és va dedicar a l’organització esporàdica d’activitats, on destaca la posada en funcionament de la piscina.

Malgrat aquest tímid inici, durant el període posterior (1966-1976), moltes i importants són les realitzacions dutes a terme: Organització de la primera Càtedra Esportiva, formació del equip de piragüisme, organització de cursets i concursos de natació, formació del club de futbol, constitució del club d’esquí, equip de tir al plat, organització de concursos de pesca, muntanyisme, creació de l’Agrupació Escènica, constitució del cine-club infantil i adults, organització de sessions de cine-fòrum, creació de la tuna, projeccions continuades de cine, organització cavalcada de reis, obertura al públic de la biblioteca, edició del butlletí informatiu, exposicions de fotografia, pintura i dibuix, organització de viatges i excursions, participació en campionats escolars d’esquí, col·laboració en l’organització de cursets de música i cant coral, organització de concursos d’escacs, billars, pessebres de barri, botifarra, dibuix i muntatge del pessebre vivent a la Plaça de l’Església.

Al capítol d’instal·lacions, durant aquest període, es va millorar i dinamitzar la piscina, local del cinema, pista de tennis i la posada en funcionament del local social. El reconeixement a la labor realitzada, fou l’atorgament durant dos anys consecutius del primer premi provincial d’activitats de Grups d’Empresa.

Durant la seva evolució algunes activitats i instal·lacions han desaparegut, altres s’han consolidat i també s’han creat de noves; en l’actualitat, el Club GER ofereix el servei d’esquí amb el Club d’esquí GERCES.

Aquesta associació tampoc ha deixat el seu esperit de cooperació amb diferents activitats lúdiques, esportives i culturals organitzades a la comarca de l’Alta Ribagorça.

El nostre especial i sincer agraïment a ENHER pel seu suport incondicional, a la Generalitat de Catalunya, a l’Ajuntament del Pont de Suert i a totes les entitats i persones que han fet possible la realitat del GER i que aquest formi part important de les pàgines històriques del nostre territori.
I, actualment, el nostre agraïment pel recolzament fonamental del Grup ENDESA i, com a no, de tots els associats, que amb la seva participació oberta i sincera fan que el GER sigui una entitat viva i emprenedora.
@dminHistòria